Gebouw

telefoon: 010-4660792 / 06-12182693
e-mail: franciscusenclara@gmail.com.

NOODTELEFOON
06-40358997 (ziekenzalving en uitvaart)

Het secretariaat is dagelijks te bereiken via het e-mailadres en telefonisch op werkdagen tussen 10.00 - 17.00 uur.

Beheercommissie:

• Steef van Keulen
  • Walter Martens
  • Angela Kerkum

De Hildegardis of zoals hij voluit heet de kerk van de H.H. Hildegardis en Antonius van Padua is een neogotisch gebouw in Rotterdam-Noord. De kerk is een ontwerp van de Rotterdamse architect Evert Margry. Ook de omliggende gebouwen (school en "Het Klooster") zijn van zijn hand. De kerk werd ingewijd in 1892. Na het overlijden van Evert Margry werd de kerk voltooid door zijn broer Albert Margry, die ook voor de uitbreiding (met o.a. de toren) in 1904 en 1905 zorgde.
De Hildegardiskerk is een rijksmonument. Zöals in het rapport staat beschreven: "De Rooms-katholieke kerk St. Hildegardis met goed bewaard gebleven interieur van algemeen belang uit architectuur- en cultuurhistorisch oogpunt, alsook van belang vanwege stedebouwkundige waarde. De kerk neemt bovendien een belangrijke positie in binnen het oeuvre van de architecten E.J. Margry en J.M. Snickers."

De kerk is iedere donderdag tussen 10 en 12 uur geopend voor gebed en bezichtiging.