14.04.2024 Johannes

pastor Adrie de Lange
50 jaar priester

Op 21 april 1974 werd Adrie de Lange priester gewijd. Dat is dit jaar dus 50 jaar geleden en dat willen we niet ongemerkt voorbij laten gaan.
In de locaties van de huidige Johannesparochie leerden wij hem kennen, toen hij in oktober 2008 werd benoemd tot administrator van de OLV van de Rozenkrans en H. Albertus de Grote en van de St Joseph. Omdat er in de Joseph nog voldoende voorgangers waren, ging hij meer voor in Blijdorp, maar beide parochies leerden hem kennen als een betrokken priester. Uiteraard was hij ook aanwezig bij de bestuursvergaderingen. Later is hij ook nog administrator geworden van de H. Nicolaas in Overschie. Bij de fusie van de parochies in 2014 had hij dan ook heel wat documenten te ondertekenen.
Met deze fusie was hij niet langer administrator, maar hij bleef aan de nu ontstane Johannesparochie verbonden als priester-assistent. Hij ging eerst voornamelijk voor in Blijdorp, die hem als “hun pastoor” ervaarden. Maar ook in de Hildegardis en later in het Steiger is hij gezien als voorganger. Hij heeft een eigen kenmerkende wijze van voorgaan en in preken, duidelijk getekend door de tijd, waarin hij priester werd gewijd.
Wij hopen dat zijn gezondheid het nog lang toelaat, dat hij in onze vieringen kan voorgaan en wij feliciteren hem van harte met dit jubileum.