07.03.2024 Johannes

Maria Vespers
Monteverdi
26 mei Steiger

Het Alexanderkamerkoor viert dit jaar haar 25-jarig bestaan.
En daar gaan we uitgebreid en op een bijzondere manier aandacht aan geven! We nodigen u dan ook graag uit om dit jubileum met ons te komen vieren in het weekend van 25 en 26 mei.
We gaan de Mariavespers uitvoeren, het prachtige werk van Monteverdi dat hij in het begin van de 17e eeuw heeft gecomponeerd.
Daarbij hebben we gekozen voor een tweeledige benadering: de authentieke uitvoering, zoals door de componist is bedoeld, én een crossculturele benadering, in het besef dat wij wonen en leven in een multiculturele samenleving, met vele verschillende muziekculturen, zeker in Rotterdam.
Een spannende uitdaging!
Zondagavond 26 mei zingen we in de Citykerk het Steiger de Mariavespers, zoals Monteverdi die voor koor, solisten en orkest heeft geschreven. We treden op met 5 solisten en worden daarbij begeleid door een barokensemble met authentieke instrumenten.
Op zaterdagmiddag 25 mei zingen we in een gratis buitenconcert op het Stadspodium voor de Laurenskerk enkele koordelen van de Vespers in een ’cross-over met wereldmuziek’. We worden dan, in samenwerking met Codarts-Wereldmuziek en de SKVR, begeleid door diverse ensembles uit een andere muziektraditie. Deze ensembles zullen daarnaast ook elk eigen muziek laten horen.
U bent van harte welkom op onze concerten!
Zie voor informatie en kaartverkoop de bijgaande flyer en website www.alexanderkamerkoor.nl.