De tuin in
Het Steiger

Het Steiger heeft als één van de weinige kerken een tuin 'in de kerk'. Vanaf elke plaats in de kerk is de kloostertuin te zien. Hij ademt een intieme sfeer uit, waar je tot rust kan komen en je je aan meditatieve mijmeringen kan overgeven. Deze kloostertuin is open tijdens de vieringen.

In de loop der tijd groeide de 'Hof van Eden' naar de 'Hof van Heden'. De tuin is gecreëerd met een aantal aspecten van ons geloof.

Vanuit de doopkapel stroomt het water naar de vijver, als teken van leven en zuiverheid. De poort aan het einde van de vijver is gemaakt van steigerbuizen en begroeid met druivenstokken en ranken: 'Ik ben de druivenstok, jullie zijn de ranken'.

We proberen ieder jaar de tuin, met steeds wisselende kleuren, wat schakeringen te geven. Dat houdt de tuin levendig. We zijn immers 'een volk onderweg' of met woorden van deze tijd 'een dynamisch volk'..